Miten raiskata laki

Pakkotyölaki puhuttaa, eikä syyttä. Pakkotyö on pahasta. Niin hoitajien kuin muidenkin. Itse en kuitenkaan kykene näkemään, että pakko olisi tässä se suurin paha. Onhan meillä jo pakkoihin totuttu, ja opittu rakastamaan isoveljeä jopa siinä määrin että useimpia niistä kannatetaan varauksettomasti. Itse pidän tämänkertaisessa hulabaloossa häiritsevimpänä sitä, että tässä unohdettiin lain luonne. Lainhan pitäisi olla yleistä…

Hoitajien pakkotyölaki

Irtisanoutuneet hoitajat töihin pakottava laki tarkoittaa pakkotyötä, ei mitään muuta.

Silti tätä argumenttia ei ole varaa käyttää kellään, joka ei vastusta nuorten miesten pakkotyötä varusmiehinä.

Puolan ”oikeistoliberaali” Kansalaisfoorumi onkin vasemmistokonservatiivinen?

Puolan vaalit 42 %:n saaliilla voittanut Donald Tuskin Kansalaisfoorumi on esitelty suomalaisessa mediassa oikeistoliberaalina. Vaikkei se ole yhtä epäliberaali kuin Jaroslaw Kaczynskin konservatiivinen Laki ja oikeus -puolue, Johannorberg.netin mukaan se ei ole vapauttamassa talouspolitiikkaa eikä arvopolitiikkaa. Puolue kannattaa hyvinvointivaltion lisäksi investointitukia (eli tukia eturyhmille) ja minimipalkkalakeja eikä aio keventää verotusta. Se myös vastustaa aborttia, homoliittoa, eutanasiaa ja kantasolututkimusta (ei pelkästään sen julkista rahoitusta).

Jokelan koulujoukkomurhan ideologia

Jokelan koulusurmaaja Pekka-Eric Auvinen oli omaksunut aatteensa linkolalaisesta kansallissosialismista antikapitalismeineen höystettynä nietzscheläisellä yli-ihmisasenteella ja järjestelmänvastaisella vallankumousromantiikalla. Hänet ajoi tähän mitä ilmeisimmin tarve asettua koulukiusaajiensa ja ”heitä tukevan järjestelmän” yläpuolelle.

Vapaasana.net uusiutui

Tervetuloa uusiutuneeseen Vapaasana.netiin!

Erinäisten ja pitkäkestoisten ongelmien jälkeen Vapaasana.net on taas toimintakunnossa. Kaikki vanhat kirjoitukset on siirretty uuteen järjestelmään, joka on huomattavasti monipuolisempi ja helppokäyttöisempi kuin vanha. Linkit vanhoihin kirjoituksiin eivät valitettavasti toimi, ainakaan vielä. Onneksi kuitenkin toimiva hakumahdollisuus on olemassa, toisin kuin vanhalla sivustolla.