Ammattiliitot vievät heikoimmilta työntekijöiltä, eivät kapitalisteilta

Maissa, joissa ammattiliitot eivät määrää työehtoja (USA, …), työvoiman osuus tuotantokustannuksista on korkeampi kuin muissa maissa (Suomi, Ruotsi, Ranska, …). Ammattiliittojen palkkavaatimukset ovat siis pois työttömiksi jääviltä ja toisten alojen työntekijöiltä, eivät kapitalisteilta. Virossa reaalipalkat ovat nousseet 15 vuodessa yli kolminkertaisiksi vapaan markkinatalouden eli kysynnän ja tarjonnan lain, ei ay-liikkeen vaikutuksesta.

Poliittinen kirje karjan tukahduttamisesta

En ole eläinsuojeluaktivisti, mutta… Olenpa sitten kuitenkin. Itseäni on käynyt ärsyttämään oikein kunnolla eräs käytäntö joka näyttää olevan melko laajallelevinnyt. Mielestäni se on epäinhimillinen ja halvalla estettävissä. Siispä lähetin seuraavan kirjeen muutamille olennaisille tahoille.

USA:n terveydenhuolto: tehottomuutta ja kalleutta valtiovallan sääntelyllä

USA:n julkinen terveydenhoito on monta kertaa kalliimpaa kuin Suomessa, ja maa osavaltioineen rajoittaa yksityistenkin sairaalojen kilpailua määräsääntelyllä, vakuutusyhtiöiden kilpailua osavaltiosääntelyllä, on lääkäriliitto AMA:n lobbauksesta aiheuttanut lääkäripulan ja tehnyt kätilön ammatin laittomaksi sekä kieltänyt monia muitakin normaaleja työnjakoja. Vakuutustaankaan ei voi valita, vaan luksusvakuutus on ainoa sallittu, monet etuudet ja laatu paljon korkeampia kuin Suomessa. FDA pönkittää lääkekartellia, joten lääkkeiden hinnat ovat 30 – 50 % ja lääkäreiden palkkiot 100 % korkeampia kuin Euroopassa. Jne.