Toimivat sähkömarkkinat ovat oligopoli
Kilpailuviraston ex-ylijohtaja Matti Purasjoki sanoo, että pohjoismaisilla sähkömarkkinoilla on oligopoli, joka tulisi hajottaa mm. ottamalla Fortumilta pois vesivoima. Tällöin näet Fortumin mahdollisuudet valita sähkönmyyntinsä ajankohta heikkenisivät, koska muunlaisten voimaloiden tuotannon määrää on vaikeampi muuttaa.
Sähkömarkkinoilla ei pidä olla ”täydellistä kilpailua”
Alankomaiden uusi ”pedofiilien” PNVD-puolue herätti vihaa ympäri maailmaa. Hollantilaisista 80 % haluaisi kieltää puolueen lailla, pedofilian puolustamista vaatii rangaistavaksi kaksi kolmesta ja 120 000 suomalaistakin on jo allekirjoittanut puolueenvastaisen addressin. Suomessa kerätään myös jo
Salaliittoteorioiden uusi tuleminen
Internetissä mainostettiin lauantai-illaksi 9.9.06 järjestettävää ”Smash Asem -mielenosoitusta”, jossa tuotaisiin ”edes hieman sekasortoa myös Helsingin kaduille”. Metalliputkin, pesäpallomailoin, kettingein, spray-pulloin, lasipulloin ja bensapulloin varustautuneet mielenosoittajat pääsivät kyllä heittelemään poliiseja mm. kivillä ja pulloilla, mutta ikkunoiden hajottaminen ja muu paikkojen tuhoaminen jäi tällä kertaa väliin poliisin tehokkaan toiminnan vuoksi.